11 augusti 2008

Näsdroppar och bad...

L är inte fullt 3 månader och har nu åkt på sin första förkylning. Hans far har nog åkt på samma förkylning och ibland undrar jag vem som är mest gnällig av dom :)
För ni har väl hört hur det är när en karl är riktigt förkyld??
Får mig att tänka på någon av de sista veckorna av graviditeten och A hade feber och var väldigt förkyld. Han kläckte ur sig den mindre smarta kommentaren: "Du får då inte åka in på förlossningen idag för det orkar jag då inte" Alla som har varit höggravida och lagomt less kan nog gissa vilken reaktion den kommentaren fick.
Nu blir det att bada lillen i hopp om att han ska bli lite mindre täpp i näsan och sen blir det näsdroppar och så småningom sängen...

1 kommentar:

Pimmi sa...

Vad kul med en helt ny blogg jag hade inte sett den förrut. Jag älskar A.s förkylningskommentar, den slår alla rekord :)
Tråkigt att lille är sjuk hoppas han kryar på sig. Ha det bra Kram