28 augusti 2008

All heder åt dagisfröknarna...

... eller det heter kanske förskollärare!?
I alla fall så har jag insett att det är ett otroligt underskattat yrke. Den ljudnivå som måste infinna sig på ett dagis kan inte vara rimligt att man ska orka med.
Detta insåg jag igår när mina kusiner och min bror med familj var här på besök. Det var 6 barn varav den äldsta inte har fyllt 4 år än. Det var livat! :) Lagomt mör i huvudet så for vi vidare på 1 års kalas där det inte var mindre än 7 barn där den äldsta är 2 år och 3 månader.
Behöver jag säga något om ljudnivån på det kalaset?
Att sen åka till svägerskan och skriva handelslista inför dopet var inte så lyckat, min hjärna var inte med mig. Men nu är allt inhandlat (tror jag). Bara kläder till mig och sambon som saknas men det ska inhandlas idag.
Vi var även till svärmor för provning av dopklänning så nu är den lämnad hos henne för lite justeringar med hjälp av symaskinen.
L såg ut som den lilla ängeln han är..

1 kommentar:

Catta sa...

Jag skriver under på den listan, för att inte tala om alla baciller dom utsätts för... Trevlig helg och lycka till på dopet! Kram