13 augusti 2008

Ett gott skratt förlänger livet...

Idag har jag förlängt mitt liv genom att titta på OS. Satt och såg på simning och skrattade så tårarna rann först till en av reportarna och sen till kommentatorerna.

Kommentator 1 när Ungern överaskande ligger bra till i loppet: Vars kommer alla dessa ungerskor ifrån??
Kommentator 2: Från Ungern?

Kommentator 2 lite senare: Ester Dara (Stavning??) simmar bra.. det är nästan så att man börjar Darra. Ha ha ha
Kommentator 1 är bara tyst och verkar inte uppskatta skämtet...

Reportern till en av de tävlande:" Hur kändes det att simma idag du som hade ett kropp i loppen?" Ett lopp i kroppen kanske...?

Fantastiskt roligt tycker jag, dålig humor kanske ni tycker. Jag har då förlängt mitt liv i alla fall
Fast som A sa när jag fortfarande skrattade åt detta 10 minuter senare. " Jo, nog var det roligt, men det var ju ett tag sen"

2 kommentarer:

M sa...

Jag skrattar lika mycket nu som när du berättade det i går. Ett kropp i loppen, HA HA. Det är som när Ludmilas bobåkarkompis inte ville uttala sig om dopningryktena innan hon hade mer "skinn på bena".

M sa...

Fin blogg förresten. Det är inte så dumt att ha en privat blogg och en hobbyblogg. Så nu är jag klar...