09 augusti 2008

Ett leende är allt som behövs...

.. för att mamma hjärtat ska smälta som smör i solsken.
Jag var en dag den här veckan ruskigt less och irriterad då lillen inte ville amma ordentligt. Kände för ett ögonblick för att ge upp hela amningsbiten och gå över till flaska. La lite irriterat ner L i babysittern och vad gör han?? Fyrar av världens leende! Jag muttrade lite bittert " jaha.. ska du charma in dig nu". Sambon var snabb med att kommentera: " Det funkar väl inte så bra va?"
En sekund senare var L åter uppe i famnen överöst med pussar och helt plötsligt var allt jobbigt glömt och att vara mamma var åter igen det mest underbara som finns.
Tänk att en person som bara med sitt kroppsspråk kan framkalla såna starka känslor. Helt fantastiskt!

En annan sak som får mig att bli varm i hjärtat är hur mycket min lilla son kan glädja andra. Gick på nolia mässan och bar L som inte alls ville ligga i vagnen. Där mötte jag barn, vuxna karlar, tonåringar med punkfrisyr och alla tittade mot lilla L och log lite försiktigt.
Härlig känsla!

En mindre härlig känsla är att A jobbar hela helgen....

Inga kommentarer: