03 december 2008

Ingen rök utan eld??

Vet att många tycker det är lite halvtöntigt att beställa kläder från postorder men i det här huset förkommer det ändå då och då och jag tycker det är perfekt.
Sist blev det en bikini, jeans och stickad tröja för 500 lappen...
Ikväll går det nog iväg en beställning på en vinterjacka till A och en tröja till mig.
40% på dyraste varan och 30% på resten av beställningen. Känns bra i föräldrapenningbörsen...
December är ju inte den månad där börsen har minst hål.
Jag gav oss en tidig julklapp i form av en självrisk till saneringsgruppen.
Tips till småbarnsföräldar: Koka inte plastnappar till barnen i 2½ timma på spisen... Det förekommer faktiskt rök utan eld, väldigt mycket rök, och väldigt illaluktande rök.

1 kommentar:

M sa...

Eld i hjärtat, rök i huvudet har jag hört. Napp i panna, rök i huset är inte lika vanligt förekommande.

Nej, tack och lov att det gick bra. Nu hörde jag att vår granne använt er bil som hålslag?