23 december 2008

Försenad utmaning..

Det slog mig just att svägerskan utmanade mig i sin blogg för närmare en månad sen...
Det är nog hög tid att anta den.

Åtta...

...favoritprogram
* City akuten
* Grey´s anatomy
* Förlossningskliniken
* Riskförlossningar
(Börjar ni se den röda tråden?)
* Vänner
* Jims värld
* Americas funniest home videos
* 2½ män

...saker jag gjorde igår
* Försökte hindra min son att springa med gåstolen in i julgranen
* Försökte hålla fast granen som tippade med ena handen, skruva fast den med den andra och hålla sonen på behörigt avstånd med foten. (Hade nog kunnat bli ett bidrag till Americas funnies home videos om det hade filmats)
* Handlade den sista maten (trodde jag) till julbordet
* Åt alldeles för många After Eight (men jag åt dom efter åtta)
* Slog in dom sista paketen
* Såg cityakuten
* Såg Jeff Dunhams show (A försöker övertala mig om att han är rolig men jag köper det inte riktigt än)
* Drack duktigt mycket Julmust

....ser fram emot
* Julafton
* Julmaten
* Att det nu vänder och bara blir ljusare och ljusare fram till midsommar
* Ett nytt år med nya äventyr
* Mammaträffarna som efter jul blir "mammor och en pappa" träffar.
* Scrapträffarna med mina vänner
* Våren och sommaren
* att sonen ska börja sova bättre på nätterna

....favoritrestauranger
Oj jag vet inte om jag har besökt så många restauranger ens...
* Golden dragon
* Saluhallarna
* Frasses
* En vägkrog någonstans vid ö-vik tror jag, vet inte namnet men dom har helt fantastiskt god mat.
* Palazzo
* Torggrillen
* Pizzeria Äljest
* Thai Garden

...saker på min önskelista
* Fler föräldradagar
* Ett jobb
* Stadig inkomst
* En bra hälsa för mig själv och alla nära och kära
* Att ombyggnationen på övervåningen ska gå bra och inte kosta såååå mycket
* Att 2009 blir ett bra år
* Helt nytt innehåll i min garderob
* Lite (läs MYCKET) självdisciplin

..personer jag utmanar:
Hm.. jag tror inte att så många läser den här bloggen ens så jag kastar ut utmaningen till dom som läser den får jag väl se hur många som nappar.
Ser ju att besöksräknaren tickar sakta men säkert uppåt så någon måste väl va in här?
Vilka är ni?

1 kommentar:

M sa...

Ja, det blir trevligt att höra vad maken tycker om att lyssna på mammorna i gruppen. Säkert trevligt, men det är tur att vi gjort bort att tala om "kvinnoproblem" och "kvinnosaker".