20 december 2008

7 månader och nyfödd...

Ja då har det gått 7 månader sedan L föddes. Förutom grattulationerna så var dom vanligaste orden av de närmaste: "Ta vara på tiden, den går så fort". Nu förstår jag vad ni menade...
Maten äts numera enbart sittande i stolen istället för liggande i mitt knä, sova i famnen har han slutat med för länge sedan, babygymmet är utbytt mot gåstolen...
Men ändå är det som svägerskan påpekade i sin blogg, varje ålder verkar va den bästa åldern :)
Men en sak som jag saknar mycket det är att bara få sitta och hålla han och mysa, för det har han nämligen aldrig tid med nu för tiden. Stå och hoppa mest hela dagen är favoritsysslan, men inte i hoppgungan, nä mamma får gratis armträning dagarna i ända.

Jag får trösta mig med att jag snart får hålla en liten liten bäbis. A har fått ett syskon barnbarn, L:s kusinbarn föddes igår. Så nu är inte L yngst i släkten längre, va stor han kommer att kännas!

Inga kommentarer: