08 december 2008

Dagens applåd...

Håll i er nu.. för hemma i min bokhylla har det faktiskt börjat bildas en bokhög med böcker som jag vill läsa.
Ni får skratta men i min "inte intresserad ett dugg av att läsa värld" så är det här verkligen en skräll... det här är en STOR hög.
  • Det ska bli ett sant nöje att döda dig - Magdalena Graaf
  • Familjens projektledare säger upp sig - Gunilla Bergensten
  • Kärlekens fem språk - Gary Chapman

De här tre böckerna ligger i hyllan. Den första har jag kommit halvvägs i och den är helt klart läsvärd. Obehagligt väl skrivet om hur hennes liv har sett ut.
Den sistnämna läser vi i en bokcirkel, också den mycket bra.
Den om projektledaren har jag inte hunnit börja med än, men den ska enligt säkra källor vara läsvärd.
För övrigt så går dagens applåd till försäkringskassan... jo ni läste rätt.
Jag upptäckte idag att dom har infört åtminstonde 2 nya funktioner som gjorde det väldigt smidigt för mig.
Först har dom en chattfunktion för frågor om föräldrapenningen, eller föräldraförsäkringen som det så fint heter. Fick där svar på en av mina frågor men sedan var jag ändå tvungen att ringa dom för att få vidare svar gällande mitt ärende.
När jag då ringde var jag på plats 176 i kön då nästa överraskning kom. "Knappa in ditt telefonnummer så ringer vi upp dig när det är din tur".
15 minuter senare ringde dom!
2 nya funktioner och båda fungerade helt perfekt! Jag är nästan chockad...
Så applåder till försäkringskassan idag...

2 kommentarer:

M sa...

Jag har hittat Carolina Gynnings Ego Girl om du vill ha en till bok efter att den där högen är avverkad.

Välkommen till min värld!

Anonym sa...

OJ!

Har FK verkligen ryckt upp sig så mycket??

Undrens tid är ej förbi...

Tack för gratulationen!