09 september 2009

Jakt tider..

Ja nu är älgjakten igång och jag tycker faktiskt att det är ganska skönt att min man inte ägnar sig åt denna hobby.
Fick mig dock ett gott skratt när han idag faktiskt jagade.... bananflugor med dammsugaren.
Vi hade glömt frukt framme på ett fat och nu är eländet igång.
Dom är otroligt svåra att bli av med. Vi har nu burit ut sopkorgen, kastat in all frukt i kylen och städat köket kliniskt rent. T.o.m. bakom spisen!
Så nu ska dom minsann inte ha nåt att mumsa på.

Ett annat gott skratt fick jag när den äldre brorsonen lekte hos hans farmor, min mamma idag.
Han gick omkring med en krokig käpp och släpade på en fotpall.
Han var visst en hedersman med en svart get.

Nåt som inte fick mig att le var när lilla sonen idag kom på att det var väldigt roligt att stoppa fingrarna i halsen tills han nästan kräktes. Detta upprepades otaliga gånger och han skrattade så han kiknade...
Vad det roliga i det var förstår jag icket!

1 kommentar:

Karolina sa...

Glöm bara inte att byta dammsugarpåsen!!!!!!!!