17 september 2009

Back on track

Nu börjar min blogg få tillbaka sitt gamla utseende. Tur att man har google när man kör fast. Man hittar nästan alltid svaren där.

Nu till något helt annat.
Ingen har väl undgått att Scrapbooking är mitt stora intresse. Det svåraste med detta är att välja ut vilka foton man ska scrappa. Det ligger fulla mappar i datorn med bilder som jag skulle vilja scrappa men tyvärr räcker ju inte tiden till. Man får välja ut speciella tillfällen och scrappa om dom.
Men...
Jag var in på Ztinas blogg och blev där tipsad om att Fuji har en otroligt smart grej som heter Fotobok.
Det går ut på att man laddar över bilderna på samma sätt som när man ska skicka in för framkallning. Sedan gör man helt enkelt en typ av album av alla dessa bilder. Man kan redigera dessa och skriva dit den text man vill på varje foto.
Resultatet blir att man har en hel bok med de foton man vill ha kvar.
Det här passar mig alldeles utmärkt eftersom att jag är så dålig på att framkalla och sätta in bilderna i album. Det blir lätt att dom ligger kvar i datorn där ingen kan se dom..
Blir ni sugna på att göra en egen fotobok så hittar ni sidan HÄR.

Inga kommentarer: