05 mars 2009

Små kryp..

L har kommit på att man kan ta sig fram genom att stå på alla fyra istället för att masa.
Det går inte fort men det går...
Klättra är en favoritsysselsättning och kvällsrutinen består numera av att lägga ner han i spjälsängen mellan 15-20 gånger innan han tillslut somnar av utmattning. Det kan inte vara så nyttigt att stå och gnaga av lacken från sängen men vad gör man??
Annars blir det några bulor per dag när han ska försöka ställa sig upp vid sånt som inte sitter fast. Lådor, leksaker, stolar, dammsugaren... you name it.

Igår fick jag veta vilka veckor jag ska jobba i sommar och börjar jag på riktigt få lite ångest över detta. Inte för att jobba, det kommer jag att trivas bra med, men över att min tid som mammaledig snart är över. Det är ofattbart hur fort tiden går!

Blev lite nostalgisk och kikade på lite bilder på när han bara var några dagar gammal.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men hej!
Vad roligt o se att ni också har bloggar! Och då såg jag ju att ni ska gifta er i sommar, Grattis! :)

Kevin mår bättre, hoppas bara att han inte hann smitta någon annan på mammaträffen, kände mig dum när jag märkte senare att han inte var helt ok ändå.

Jo, visst får man lite ångest när man märker hur fort tiden går o mammaledigheten snart är över. Men samtidigt lite mer cash i börschen som man kan göra nåt roligt med familj senare:)
Ha det bra så ses vi på nästa träff! :)/Carola

Catta sa...

*Skrattar* Jag trodde ni hade fått dom härliga lössen som tillskott i familjen eller kanske skabb från grannbyn?? Tänkte inte på att du särskrivit ordet... KRam