03 januari 2010

Nyheter

Det nya året är här och på 48:an händer det en massa nytt. I alla fall för den yngsta i familjen.
Med sina 1 år och snart 8 månader tar han gigantiska kliv i utvecklingen.
Han pratar med hela kroppen, orden blir fler och fler i samma takt som hans envishet och vilja ökar.
"Min" och "Nej" är favoritorden och tillsammans med dessa lyckades han här om dagen låtsasgråta så länge att han klämde fram en tår...för att sedan skratta så han kiknade.
Men det är så underbart att se denna utveckling. Jag kan sitta länge och bara titta på han när han leker. Helt otroligt vad fort dom små liven utvecklas till egna små individer.
Första dropparna i pottan är också avverkade. Men detta skedde hos mormor och morfar som har en potta som man kan spänna fast barnet i.
Pottan här hemma hinner han knappt nudda med rumpan innan han har studsat upp och är på väg någon annan stans...
Dagisstarten är nu endast en vecka bort och jag längar faktiskt. Inte för att jag vill lämna bort honom men det ska bli spännande. För min del är detta något helt nytt, jag har själv aldrig varit på dagis eller dagmamma som liten.
Dessutom har sonen sån otrolig energi att han kommer nog bara att må bra av att vara några timmar på dagis.
Här hemma klättrar han på väggarna om vi har varit inne och hemma själva mer än en timma.

Jag tror 2010 kommer att bli bra. Jag har bestämt mig för att ta dagen som den kommer när det gäller jobb. Att gå och oroa sig i förväg över om det kommer att finnas jobb eller inte tjänar ingenting till. Det har jag provat så många år och bara mått dåligt, i onödan har det visat sig efteråt.
Det löser sig...

Inga kommentarer: