17 januari 2010

Bakning på schemat

Jag hör att många mammor låter sina barn vara med och baka och göra mat så idag tänkte jag prova på detta för att underhålla sonen med något samtidigt som man får lite nytta gjort.
Det gick bra, ett tag...
När hela bänken, köksinredningen, stolen, golvet, sonen och mamman var täckt i smet tog tålamodet (hos mamman) slut och sonen åkte in i duschen.
Som tur var älskar han att duscha så där satt han på sin pall medan jag röjde ihop det värsta innan även jag fick ta mig en skrubb i duschen.
Resultatet blev i alla fall en sommarkaka med något mindre smet än vad det ska va men den går säkert att äta den med.

Men scrappare som man är så måste ju allt dokumenteras så några kort blev det innan förödelsen var total :)




2 kommentarer:

Catta sa...

Bra jobbat tjejen *skrattar* Jag kommer nog inte att bli en bullbakande- med- barnen- mamma, jag bakar ju knappt som det är i dagsläget! Trots att det är bland dom bästa minnena jag har från min barndom...
Kram C

Vera.m.fl sa...

Haha.. du är ju värd en stjärna i himlen! Jag är så tråkig att jag helst har ensamrätt på köket då jag ska baka eller laga mat. När barnen var mindre fick dom givetvis prova men nu...även om dom är större, mer förståndiga och fixar SÅ mkt mer nu än förr så...nja, jag vill helst slippa kladda ihop *ler* Däremot får dom gärna prova baka själva- med lite bakgrundsassistans från mig.

Första dagen som sökande? Jag håller tumme och tå att du ska hitta ett jobb- och det väldigt snart!! :)

Ha en underbar dag min vän!
KRAM