14 augusti 2009

Eld i baken..


Min käre make har eld i baken när det gäller det mesta. Det ska gå fort, och allt tar bara 5 minuter om man frågar han.
Helst skulle han renovera badrum, fixa till ute på gården, tapetsera om sovrummet samtidigt....
det tar ju bara 5 minuter...
Men ett resultat av hans eldande är att vi nu har en superfin grillplats på vår gård. Jag är supernöjd!
Det är nästan så att jag längtar till hösten så man kan linda in sig i en filt och grilla en korv över öppen eld.

Nu ska det plockas vinbär och hallon innan de blir oätliga. I fjol kokade jag rödvinbärskräm och det blev en klar favorit. Några stackars svarta vinbär finns det också iår så de kanske får följa med i kastrullen de också.
Hallon har vi redan frysen full sedan i fjol men det känns ju hemskt att inte ta till vara på bären.




4 kommentarer:

Carola sa...

Ja, det ska verkligen bli kul! Äntligen! :)

Åhh, vad fint det blev uti grillplatsen! Kul och få inspiration.
Kram/Carola

M sa...

Supersnyggt. När ni får slut projekt på gården kan du svinga över honom hit.

Catta sa...

Så fint det blev! Jag känner igen det där med eld i baken och det tar bara fem minuter- men är det inte tur att vi har dom?!? Hälsa A att det blev supersnyggt!
Kram Catta
PS! Tusen tack för uppvaktningen! Du vet att jag är svag för ljus...

Vickan sa...

Kanonfint... har han gjort den själv??