21 augusti 2009

Ärlighet i all ära...

En man, en kund, kom in på mitt jobb idag och under tiden jag gjorde mitt jobb utspelade sig denna konversation:
Kunden: Är dom här bra? (Pekar på tuggummin som ska motverka dålig andedräkt)
Jag: De är rätt nya så vi har inte hunnit höra så mycket om dom än.
Kunden: Har du provat dom?
Jag: Nej, det har jag inte
Kunden: Då kanske du borde göra det.

Detta säger han samtidigt som han håller för näsan.

Jag har inte bestämt mig om jag bara ska skratta åt det och vara glad för att han var ärlig eller om det bara var rent oförskämt att säga så åt en människa man inte känner...

5 kommentarer:

Anna sa...

Men det var då det värsta!!!! Han var OFÖRSKÄMD tycker jag. Visst är det bra med ärlighet men man måste ju ha några gränser. Och om det är nån tröst har jag då aldrig känt av att du skulle ha nån dålig andedräkt ;)
Kram

M sa...

Äh, du skulle ha svarat att han hade näsan för nära sin egen mun. Han kanske hade tandvärk så att han inte klarade av att vara trevlig = ) Nu ska jag ta nästa överdosering av Ipren. Min lever kommer att tacka mig.

Vickan sa...

Meh!
Är det möjligt??
Fy så trist...

Catta sa...

Hahaha! Jag som inte var där kan ju skratta åt eländet, men visst var det som i en dålig reklam =) Som jag läser din blogg var det inte dig han menade dessutom. Vissa har verkligen för lite att bry sig om.

Vera.m.fl sa...

Men dra!!! Vilken typ! Även om han skulle "råka" skämta så var det så dåligt att han borde ha ursäktat sig efteråt och sagt det. Så tyvärr- jag tror du hade med en äkta drummel att göra. Synd att du inte hann få ur dig någon lämplig kommentar, lite lagomt syrlig ;)

Men kan du skratta åt det (som du funderade på) så hoppas jag att du gör det, för då mår du liiite bättre på hans bekostnad!

Sköt om dig och de dina!
Kram