21 augusti 2009

Den heliga mackan..

L satt vid matbordet och pratade med sin macka. När han gör detta sträcker han upp mackan i bästa "to be, or not to be" pose, rynkar ihop ögonbrynen och uttrycker *Da da da..dadada..da..nänä*
Storebror tyckte att han lät som en präst som predikar så han härmar lillebror och uttrycker: "Och den heliga mackan i andens namn - Slut"

Jag inser för varje dag som går att L måste ha världens bästa syskon. Jag hade inte förväntat mig att de skulle ha ut så mycket av varandra med tanke på den stora åldersskilnaden mellan dom.
Men dom leker, busar, skrattar och har även börjat bråka lite smått.
Det värmer i mammahjärtat när man ser hur fina de är med varandra!


3 kommentarer:

Karro d.ä sa...

Jag håller med om att hjärtat värmer när man ser syskonen tillsammans (förutom en del bråk, som hör till). När jag ser storebror räcka ut sin hand till lillebror när de går nedför branta backar, stryker varandra på kinden när den ena är ledsen, säger till sin lillebror, utan att mamma ska höra, "jag älskar dig"... då är det på gränsen att mammahjärtat brister...och då är det viktiga att få ha en syskon, inte om det är två, fem eller tio år mellan..... Från det ena till det andra, så börjar jag längta efter en träff med mammagruppen, vad tror du? Jobbar du än?

Karro sa...

Jag längtar massor till att starta upp mammagruppen. Pratade med M och hon var också sugen på att köra igång.
Jag jobbar en vecka till efter denna men sen är jag redo.
Jag ser fram emot sällskap så mycket i höst så jag skulle gärna ses varje vecka istället för varannan.
Ska vi säga Måndag 31:a här hos mig?

Karro d.ä sa...

Nu kanske det funkar...har haft lite problem med att lämna kommentarer..
Det låter jätte bra med måndag den 31:a, jag och lillebror kommer! Va kul! Sen tycker jag att vi absolut borde träffas varje vecka, det är jag med på. Ha det!