22 juli 2009

Kunden som har rätt

Det finns personer...

som alltid hittar en anledning till ett ge ett leende trots allt dom har gått igenom.
som har en trevlig ton mot mig och mina kollegor trots att vi har begått ett misstag.

som tar till sig den information man ger dom och verkligen uppskattar det jobb vi gör.

som alltid ser det positiva i alla situationer.

Sen finns det dom...

som jag ibland tror söker anledningar att vara otrevliga mot alla dom träffar.

som fräser och fnyser och har gett sig den på att minsann inte dra på smilbanden.

som inte vill lyssna på vad man har att säga men förväntar sig att jag ska lyssna på dom när dom skriker.

som inte uppskattar den hjälp man faktiskt har gett dom utan väljer att se det enda lilla negativa i situationen.

Idag är jag less..



1 kommentar:

Pimmi sa...

Åhh, hoppas verkligen på en bättre dag för dig idag. Visst finns det människor.....
Kram Emma