31 juli 2009

Fil och färska bär


Jag är ledig för första gången på 11 dagar och L bestämmer sig för att vakna tidigare än någonsin.
05.40 gick alarmet igång och slutade inte föräns 9.15 då han åkte ut i vagnen för att sova alldeles för tidigt.
Men jag är i alla fall ledig och man får mycket gjort när man är uppe tidigt på mornarna.
Jag har två stycken skåpar som skulle behöva få sig en ordentligt försenad vårstädning, kanske det blir dagens projekt.
Dagens frukost bestod av fil och hallon plockade från vår egna trädgård (hallonen alltså).
Mina fingrar är verkligen inte gröna och jag har inget intresse i att lära mig något om trädgårdsskötsel heller men nog är det trevligt att bara kunna gå ut på gården och plocka bär till en paj eller så...


1 kommentar:

Catta sa...

Så härligt! Det smakar extra gott när man plockat det från sin egen trädgård! Kram Catta