26 maj 2009

Tekniska prylar och pengar

Att jag är less våran digitalbox är ingen underdrift.
Efter att ha köpt en boxer, lämnat in den på lagning, fått tillbaka den, lämnat in den på lagning igen, fått en ny för att den inte gick att laga, lämnat in den nya på lagning, fått tillbaka den nya bara för att inse att samma fel fortfarande är kvar... så ska vi nu tillbaka med den till butiken IGEN!
Jag tycker inte att det är för mycket begärt att en inspelningsbar boxer för 2499kr ska kunna synka så att ljudet och bilden kommer samtidigt när man spelar upp en inspelning...
Att mannen bakom disken dessutom hade mage att fälla kommentaren "det är ju inte jämt det är osynkat, det är ju bara ibland" gör inte det hela bättre.
Kostar den 4998kr om jag vill ha en som synkar jämt? Halva priset för den som har osynkat ljud hälften av gångerna... Perfekt!
Nä, jag har varit en lugn och fin kund och accepterat att 100% av det vi har köpt i butiken har det varit något fel på, att det dessutom har tagit 1½ månad att "laga" den vid den senaste inlämningen och sedan kommer den tillbaka och det står "uppdaterat mjukvaran".
Jag är ju ingen expert men det låter inte som någon komplicerad grej.
Idag finns det risk för att jag blir den gnälliga kunden som bara klagar. Jag är less och fick jag välja skulle jag häva köpet och få pengarna istället.
Räkningarna är betalda, huslånet är draget. Det som såg så bra ut på kontot igår ser inte lika bra ut idag...

Pessimisten har talat.. nu ska jag gå ut och njuta av solens strålar och förhoppningsvis få tillbaka lite possitiv energi.

Tjing





Inga kommentarer: