26 januari 2009

Underbara barn..

Innan jag fick L kunde jag väl aldrig i min vildaste fantasi förstå hur mycket ett barn förändrar ens liv. Jag trodde väl aldrig att jag skulle kunna vakna upp på morgonen och le det första jag gör, jag som är så oerhörg morgontrött.
Nästan varje morgon möts jag av ett helt underbart jollrande och skrattande bakom spjälorna i spjälsängen. Det går knappast att börja dagen på något bättre sätt.
L är nästan alltid glad, väldigt sällan gnällig. Däremot har han nog tyvärr fått ärva mitt temprament och min extremt korta stubin för arg det blir han ofta, men det går över fort!
Tålamod är inte hans starka sida...
Igår var vi på 1-års kalas och så här glad blev han när han inte fick någon mer tårta.
Jag kan till hans försvar säga att han somnade i vagnen ca 5 minuter efter detta, lite trött kille!



2 kommentarer:

M sa...

Ha, ha! Den är så helskön den där bilden! Så sjukt arg man kan bli trots att man är så liten.

Tack och lov att ni tar er iväg till IKEA och att vi fick beställa vårt stora paket med er. Skoskåpet är monterat och vi är såååå nöjda.

Hoppas att ni också fick någonting roligt med er hem. Blev det 1000 kr/timme eller?

Catta sa...

WOW vilket coolt kort! Det är scrapläge...