28 september 2008

Americas Funniest Home Videos

Gissar att dom flesta har sett något avsnitt av Americas Funniest Home Videos på kanal 5 någongång..
Häromdagen såg jag ett avsnitt där föräldar låg på rygg och hissade upp sina spädbarn på raka armar ovanför dom. Hur det slutade..? Med kräk över hela föräldern förstås!
Idag låg A och busade med L på ett liknande sätt. Hur det slutade..? Med kräk över hela A förstås!
Summan av kardemumman: Lek inte flygplan med ett barn som nyss ätit!

Imorgon är det kalas för hela slanten. Jag har varit riktigt huslig och bakat så att A kan bjuda på hembakt fika istället för torra kakor från Dollarstore. (Dollarstore är en bra affär men kakorna är inte så upphetsande goda)

Annars så hoppas vi att det vänder i vår tur med tekniska prylar.
I veckan har både bilen, boxern och A:s telefon varit inne på lagning... 2 av 3 är fortfarande på lagning.
Förövrigt har vi insett att det faktiskt går ganska bra att klara sig utan mobiltelefon.
Japp, det går faktiskt att bestämma i förväg vilken tid man ska träffas på ett visst ställe!

Föresten... jag vann 400kr på bingo för någon dag sen! :) Första gången jag spelar och antagligen sista för sån tur kan jag inte ha igen.

2 kommentarer:

Pimmi sa...

Stort grattis på födelsedag a, hoppas du haft en bra dag. håller helt med angående flygplansleken med nyätna sötisar, han får helt enkelt skylla sig själv :) Måste bara tillägga, det är riktigt skönt att jag inte har varit i närheten av era tekniska prylar, då kan det då inte bero på mig den här gångan Kram Emma

M sa...

L kanske ville säga någonting till sin far? Någonting icke-verbalt, men som samtidigt inte kan missförstås? Det är ju mycket snack om "det kompetenta barnet" = )