10 mars 2010

Photoshop

De två senaste lektionerna på fotokursen har vi gått igenom fler finesser med photoshop än vad mitt huvud klarar av att ta in.
En sak som jag länge har velat lära mig göra på ett enkelt sätt är att behålla detaljer i färg i en annars svartvit bild. Och igår så kunde jag bocka av detta på min "sakerjagskaläramignågongånglista".

Idag har jag fått lite tid att sitta och leka i photoshop och jag tycker det var så otroligt roligt så jag måste bara få visa några bilder...




Före

Efter


Före


Efter


Före





Efter

3 kommentarer:

Vera.m.fl sa...

Skitfränt! Sådär vill jag oxå kunna göra *avis* KAn inte du hålla kurs för oss novisa när du kan allt?! ;)

Missar träffen till veckan, ska på certifieringskurs via jobbet och är i Sthlm mån-tors.. kul men ändå tråkigt då jag missar träff :( Får trösthandla lite på nån scrapaffär ist :)

Ha det gott!
KRAM

Anonym sa...

Så läckert Karro! Tänk så många fler foton man kommer att kunna scrappa nu när man kan eliminera en massa färger och sätta ordentlig fokus på något! Kram ztina

Anonym sa...

Så läckert Karro! Tänk så många fler foton man kommer att kunna scrappa nu när man kan eliminera en massa färger och sätta ordentlig fokus på något! Kram ztina