05 april 2009

Mammor som vet allt..

Jag kan tycka att det är faschinerande och i viss mån irriterande att:

  • jag inte kan låta bli att städa skötbordet medans jag sitter på toan
  • jag lägger fram sonens ytterkläder på vagnen redan på kvällen så att jag ska veta vart dom är morgonen där på när han ska läggas ut.
  • jag packar skötväskan åt A om jag vet att han ska iväg med sonen när jag är borta.
  • jag vet precis vart A:s snusdosa, borrmaskin, hårtrimmer, nycklar, börs och telefon är fastän jag inte har lagt dom där själv.

Är det här sånt som automatiskt följer med i den kvinnliga DNA profilen?
När bonusdottern hade borta ett papper som skulle med till skolan så svarade jag snabbt att det låg på hyllan under vardagsrumsbordet bredvid den lilla svarta korgen, inte den stora.
Bonusdottern tittade på mig och sa: "Hur kan mammor veta vars ALLT är?"

Det undrar jag med...

2 kommentarer:

Vickan sa...

Ett tips: Stålsätt dig! Låt bli att packa skötväskan åt gubben din.
Det är svårt att släppa kontroll, men absolut nödvändigt. Och tro det eller ej: De är inte obildbara, karlarna! ;-)

Anna sa...

Tror nästan att det är nåt vi snarare är tvungna att göra för att karlslokarna inte kan hålla reda på nånting över huvud taget ;)
Nä men jag är precis likadan, Daniel tycker om att kalla mig "kontrollfreak" och det kanske jag är oxå...
Ang. klippningen så är jag hemma med Mira för hon är sjuk, men är du inte rädd för baciller så..