14 april 2009

Fågelkvitter och foppatofflor

Idag började dagen med en lång prommenad i strålande sol, några plusgrader
och ett helt gäng med sjungande små fåglar.
Våren är en underbar årstid om man bortser från vår infart som
numera består av lika delar lera och vatten.
Snart kan man plocka fram cykeln, skottkärran, sekatören, krattan,
vattenslangen och allt annat som hör våren och sommaren till.
I år har jag en lite mindre mage att bära på så trädgården ska få lite mer
omvårdnad än vad den fick i fjol.
Och det bästa av allt... Jag kunde gå ut i bara foppatofflor idag när jag skulle söva L.
DÅ är det vår!

Bröllopsplanerna har börjat ta fart lite och klänning, ring och övriga smycken är klara.
Nu funderar jag som mest på vilken brudbukett jag vill ha.
Rosor är inget för mig, vill ha något väldigt enkelt.
Hittade den här bilden på nätet någonstans.
Gillar det enkla i den men inte färgen. Någon som vet om det finns ljusblå kallor?

1 kommentar:

Madde sa...

Så våren har äntligen kommit till er med,skönt :-)
Vad kul med bröllopsplanering, vet inte om det finns blåa Kallor, men håller verkligen med om att de äår såå fina.
Kram Madde