25 februari 2009

Ett varmt hjärta i en kall värld...

Igår var jag på cafékväll här i byn där vi hade privilegiet att få lyssna på en tjej som berättade om sin tid som anställd på ett fängelse. Temat för kvällen var:
"Att bevara ett varmt hjärta i en kall värld"
Jag hade kunnat sitta kvar i timmar och lyssna på henne. Väldigt inspirerande och tänkvärda tankar och erfarenheter delade hon med sig av.
Imorgon är det torsdag och det innebär bokcirkel med tjejerna. Fantastiskt härligt gäng där härliga skratt blandas med allvarliga diskussioner. Jag försöker alltid hitta lösningar för att kunna åka iväg på dessa träffar då det känns som att dom ger mig väldigt mycket.
Tack tjejer för allt ni ger mig!

Utsikt från vårt köksfönster en härlig vinterdag

3 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar jag kunde ha varit på Cafékvällen...

Jo, det här med bokcirkeln är hyggligt beroendeframkallande!

Anonym sa...

Önskar jag kunde ha varit på Cafékvällen...

Jo, det här med bokcirkeln är hyggligt beroendeframkallande!

Anonym sa...

Äh, nu blev det dubbla kommentarer. Skit också...