06 oktober 2008

Om jag var rik...

..skulle jag nog vara lyckligare.
Dom som säger att pengar inte gör en lyckligare ljuger. Till viss del är det naturligtvis sant. Man mår väl inte bättre om man har 5 miljoner på banken istället för 3 miljoner.
Men visst skulle jag må bättre om jag i alla fall hade så pass mycket pengar att jag inte behövde oroa mig för att månaden skulle gå runt... Att kanske inte behöva kolla kontot varje gång man ska handla nåt för att se om man har råd.
Visst.. jag är rik på många andra plan än det ekonomiska och det är jag väldigt tacksam för men ändå skulle någon peng extra inte göra något..

1 kommentar:

Anonym sa...

Ekonomisk rikedom blir man nog inte lyckligare av... men lite ekonomisk STABILITET vore ju inte helt fel... det skulle i alla fall bli mindre pengaångest då... och DET skulle man ju bli lyckligare av...