26 december 2009

God fortsättning

Jobb, jul, trasig dator... Ja många är ursäkterna till att bloggen har varit nästintill död sista veckorna.
Vi är nu inne på annandagen och på makens sida är traditionen att äta blodkorv denna dag.
I år är inget undantag så i eftermiddag blir det premiär för lilleman. Han nekar väldigt sällan mat så det ska säkert gå bra..

Vi hade uppenbarligen varit väldigt snälla i år och tomten var på ett strålande humör. Detta i kombination med extrajobb under novembermånad har nu resulterat i att jag i detta nu sitter och skriver på en spretarns ny kompjutter som maken var och inhandlade på mellandagsrean kl 07.00 i morse. Jag får panik bara av tanken att trängas på giganten så jag tror jag gjorde alla en tjänst som stannade i sängen i morse.

Sonens ordförråd fylls på i en otrolig fart. Han överraskar varje dag med nya ord som vi inte ens har "övat". Tomte och stjärna går på repeat liksom taktoooooo och oooffeeeeeee (traktor och morfar).
I morse ramlade gubben i traktorn ner på golvet och L snabbade sig att plocka upp den, rynka på ögonbrynen och säga "offeeeeee" samtidigt som han blåste på den stackars gubben.
Stackars morfar, vilken vurpa han gjorde. Från expedithyllan ända ner på golvet.. vilken smäll!

Min nya kamera går på högvarv och jag längtar så mycket på att kursen ska köra igång så att jag får lära mig alla finesser.
Detta får dock bli ett foto löst inlägg då alla bilder ligger på den gamla datorn.

Jag önskar er en god fortsättning och ett gott nytt år om det inte kommer nåt inlägg innan dess!

1 kommentar:

Vera.m.fl sa...

Wow vilken snäll make du har som kliver upp i- nästintill- ottan och åker iväg för att inhandla en ny dator!! :) Du får säkert upp din bloggiver då du har en ny apparat att knappra på- fast det är väl inte bara där det sitter fast nuförtiden...den fördömda tidsbristen spelar väl oxå in kan jag tro!

Kul att ni haft en skön och lyckad julhelg!

Önskar er ett gott slut på det gamla året och en god fortsättning på det nya- om vi inte hinner höras mer innan nyår!

KRAM